Sakura @ Helsinki

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Som jag gjort tidigare vårar så postar jag även detta år lite vackra vårbilder på de japanska körsbärsträden i blom :D
Skillnaden är dock att tidigare år har de varit tagna i Kristianstad, denna gång är de tagna i Helsingfors ^^ Jag upptäckte även för ett tag sedan att de planterat körsbärsträd här i Härnösand också, vilket jag tycker är väldigt roligt! Dock är de ännu väldigt små, men det lilla rosa man ser runt resecentrum och rondellerna är himla fint :) Förhoppningsvis växer de på sig snabbt, dock lär de inte göra de just nu med tanke på det kassa vädret vi har haft de senaste dagarna. Regn, regn och mer regn. Tragiskt väder var bara förnamnet.
 
Det är dessutom värsta lervällingen delvis här på baksidan, för de har börjat gräva för fiber nu i vårat område och igår var de hos oss i regnet och grävde ett dike i vår gräsmatta (buhuuu) och efterlämnade sig en massa lervälling som jag nu måste så gräs i såfort det har torkat upp lite. Men jag misströstar inte, snart kan jag ladda upp bilder utan att behöva vänta tills sambon spelat klart sina jäkla CS-matcher, och det ska bli så himla skönt! Adsl via telejacket suger verkligen stenhårt. 1 juli ska allt vara klart iallafall, och som jag längtar! :D





Diana

Åh så vackert! Synd bara att de blommar över så fort, här är det slut sedan några veckor. Du får gärna skicka hit lite regn, i Kalmar och på Öland råder torka med historiskt låga grundvattennivåer + bevattningsförbud. Märkligt att det kan skilja sig åt så mycket.

Vad skönt med fiber! Jag är bortskämd med att bo i stan, nu när vi tittar på hus känns det som ett måste att det finns möjlighet att ansluta till fiber, att gå ner till typ en tiondel av min nuvarande bredbandshastighet är otänktbart...

Svar: Ja, det är verkligen synd, hade varit awesome om de kunnat blomma så hela sommaren :D Ja, det är sjukt egentligen hur mycket det skiljer sig, men så är ju landet över 200 mil långt oxå ;P
Haha, det var precis vad vi gjorde när vi flyttade hit från strengbergs, där hade vi 100mb fiber, och så ersattes de av 10mbit adsl via telejacket. I början var det sjukt jobbigt, nu har vi dock vant oss. Men snart blir det snabbsurfning igen, yay ;D
Cissi

Mamsen

Gudomligt vackra och jag tror att det finns en trädgård här i Kramfors där det växer ett. Hela trädet är rosa, så vackert att jag måste stanna upp och titta varje gång jag passerar.
Vädret är en historia för sig som det regnat och tyvärr har det också infallit i samband med mina lediga stunder.....grrrr. När jag slutade jobbet idag klockan fyra lyste solen men vad hände? En timme senare, mörkt, blåsigt, kallt och regnet hänger avvaktande.
Ha en trevlig helg, gumman

Svar: Haha, så typiskt! Har varit samma här, men nu har vi äntligen fått lite sol och de tackar vi för <3 Jaså? Vad roligt att de har börjat plantera ut japanska körsbärsträd här oxå :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)