Aveline III & Suget Efter En Ny Datorskärm

Nikon D750 + Nikkor Af-S 24-70/2,8G ED
 
Så har man suttit och redigerat lite igen.
Äntligen blev det några bilder till från min och Avelines fotosession i höstas. :) Och suget efter en ny datorskärm har blivit större och större ju mer jag redigerat. Behöver verkligen en ny högupplöst skärm snarast, då min har många år på nacken nu och dessutom inte är gjord för redigering utan för gaming. Gjorde en omkalibrering av bildskärmen åter igen igår, då färgerna dragit iväg åt det röda hållet åter igen. Sedan är det även svårt att se små detaljer, vilket ofta gör att det blir små redigeringsmissar här och där som verkligen syns om man tittar på bilderna i en skärm med hög upplösning. T.ex. som jag gjorde när jag och Martin var inne på MediaMarkt innan jul för att köpa julklappar och jag tog upp bloggen på en sprillans ny Macbook Pro med retinaskärm. Då såg man verkligen vilken sjuk skillnad det var vad gällde detaljrikedomen och man insåg verkligen hur kass skärmen jag har nu är xD
 
Läste några gamla blogginlägg igår kväll också som jag skrev här för länge sedan, och såg att jag redan 2012 önskade mig en ny skärm. Det var fem år sedan nu, och fortfarande ingen ny skärm haha xD Så det står verkligen på priolistan att köpa nu i år, då jag tror att det skulle revolutionera mitt redigerande. Frågan är bara vad för skärm man ska köpa om man vill kunna spela på den också? Alternativet är ju att ha två skärmar, men skrivbordet räcker inte till för detta i nuläget. Vill köpa ett större skrivbord också, men sambon är inte lika enig där, haha :p
 
Nåväl, får se hur stor lönen blir efter allt slit man gjorde i december och ta det därifrån :D Kram på er sålänge :D





Diana

Hoppas det kan bli en ny skärm i år, låter helt klart som att det är dags ;) Jag har också velat ha en länge, har bara min laptop och det är egentligen alldeles för liten skärm för alla mina bildprojekt... jag skulle helst vilja ha två skärmar. Men tänker hela tiden att det får bli när vi har köpt hus och har mer plats... Och hus har vi letat efter i snart fyra år :P

Svar: Blev en ny skärm :D:D:D <3 Ja de förstår jag. Kör med två just nu ;) haha :)
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)