Mot Nya Höjder!

 
Idag hade jag min första dag på mitt nya jobb på LÄNSSTYRELSEN!
Efter 4 års slit och studier har det äntligen lönat sig att ha skaffat en magisterexamen i biologi.
Allt började med att min fina kollega Fredrik på Coop lade in ett gott ord för mig till sin far som jobbar på Länsstyrelsen. Några veckor senare kom en man till mig när jag stod och putsade glaspartierna på Coop. Han presenterade sig och frågade om det var jag som var Cecilia. Jodå, svarade jag, det är jag. Okej, jag ser att du har sökt jobb hos oss tidigare på Länsstyrelsen, men jag ser att du fortfarande jobbar kvar i butik, fortsatte han. Ja, det gör jag, blev mitt svar. Det visade sig att denna mannen skulle bli min inkörsport till jobbet jag startade idag. En fika några dagar senare resulterade i att jag fick följa med Länsstyrelsen ut i fält en dag och det gjorde att jag nu sitter här med en projektanställning på mitt drömjobb. Kan inte nog tacka Fredrik samt denna man tillika nya kollega för detta! <3
 
Första dagen är nu avklarad och timmarna har verkligen gått fort. Har mestadels satt mig in i rutiner för olika tillfällen samt läst på om trolldruvemätaren som jag bland annat ska jobba med. Imorgon skall vi ut i fält och för att fira mitt nya jobb unnade jag mig ett par nya fjällrävenbyxor. Mina gamla som jag fick av pappa har hängt med sedan 2009 så nu var det dags för lite nytt i fältgarderoben. Imorgon klockan 08:00 bär det av och jag längtar! Kommer bli en lång dag men när man äntligen har fått börja jobba med det man verkligen vill göra, så flyger tiden iväg <3
 
Ha nu en skön kväll allihop, här väntar en lugn kväll framför datorn:) Kram på er!





Mamsen

Underbart och jag är både glad och stolt över att du äntligen får jobba med det du har utbildat dig till. Lycka till imorgon och en bamsekram får du från mamsen <3
Fina byxor, förresten!

Svar: Ja mamsen, äntligen <3 <3 <3 Tack <3 <3 :D
Cissi

Diana

Åh vad spännande, grattis! Vad roligt att äntligen få jobba med det du drömt om :)

Svar: Tack :D Ja, det känns fantastiskt <3
Cissi

F

Men du, stort grattis

Svar: Tack :D:D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)