En Sammanfattning Av Sommaren I

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G samt Nikkor AF-S 85/1,8G
 
Så närmar sig hösten med stormsteg, löven har börjat ändra färg och kylan gör sig alltmer påmind.
Jag har sadlat om från inventerare och projektanställd till miljöhandläggare denna vecka, så nu blir det bara kontorsjobb hädanefter. Lite sorgligt känns det allt, men inventeringssäsongen drar ändå mot sitt slut och det är spännande att få pröva på något nytt.
 
Tänkte bjuda på lite bilder från min jobbsommar iallafall. Får dela upp detta avsnitt i iallafall två delar för det har tagits mycket bilder under denna sommaren :p I början av min anställning var jag med på en liekurs med Kjell Gustavsson och är det någon som kan sina liar, så är det han. Vilken fantastisk människa! Under två dagar dokumenterade jag denna kurs uppe i Skorped utanför Örnsköldsvik och jag fick även lära mig slå med lie själv samt se hur man slipar, jordlägger och vårdar sin lie. En hel äng blev även slagen och en hässja sattes upp på gammalt vis. Två fantastiska dagar!
 
Jag har under sommaren även lyckats beta av nära 20-talet ängs- och betesmarksobjekt runtom i länet. Tillsammans med arbetet med fjärilslandskapet i Ånge, som var min primära uppgift, har jag under lite mer än 5 veckor kört över 250 mil. Det är längre än hela Sverige det från norr till syd! Har fått se underbara landskap, träffat trevliga bönder, blivit inbjuden på fika, prövat på att köra automat för första gången.. Men det har dock inte bara varit en dans på rosor, för jag har även fastnat mitt ute i ingenstans och tvingats backa tillbaka över 200 meter för att kunna vända för att "vägen" har varit helt katastrofal. (självklart hade jag även just den dagen den sämsta bilen för detta ändamål, den silvriga v40:n på bild ovan som är fruktansvärt låg och ej gjord för terräng.) Paniken när man fastnar mitt ute i skogen, går ut ur bilen och ser världens största hål i vägen framför och ingenstans att vända... Sedan kikar på telefonen och den visar "ingen service". Nehepp, bara att börja backa då på denna eländiga väg. Det gick ju bra iallafall, hittade en liten lucka till slut där jag kunde klämma in bilen och vända. Men sådana äventyr är jag gärna utan hädanefter :p
 
Nu blir det en kvällsfika här och så ska man ladda inför morgondagens jobb. Ha en fin kväll allihop <3
 
 
 
 





Mamsen

Men vilka bilder! Magiskt vackra och jag förstår nu att du saknar inventeringen men när kylan sätter in är du säkert glad att få tillbringa dagarna inomhus.
Bilden på fjällkon är ju bara för underbar och även den med regnbågen, en fullträff.
Ha en riktigt skön kväll. Kramar från mamma

Svar: Tack mamsen <3 <3
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)