Klassåterträff I Kristianstad

Nikon D750 + Nikkor AF-S 24-70/2,8G ED
 
Förra helgen var en mycket rolig helg, för då tog jag flyget ner till Malmö och Skåne :D 
Victor mötte upp mig vid triangeln i Malmö och efter en middag ute åkte vi hem till hans lägenhet. Så himla roligt att träffa honom igen, kändes verkligen inte som att det hade gått två år sen sist. På lördagen åkte vi upp mot Kristianstad och styrde kosan mot Önnestad och hem till Sussi för klassåterträff med oss som pluggade biologprogrammet på Högskolan i Kristianstad. Och vilken fantastisk dag det blev, med både massvis med god mat och en promenad runt i den vackra naturen. Det kändes så fantastiskt att träffa alla igen, de flesta av dem har jag ju inte sett på dryga fem år. Att sedan åter igen få vara nere i Kristianstad där jag bodde under flera år var även det bara en upplevelse, såsom det alltid är. På något sätt känns det ändå som ett andra hem, fortfarande. Den vackra naturen, alla ädellövsträd.. Det är bara något magiskt med Skånes natur ^^
 
Fem timmar flög iväg väldigt fort tyvärr, ja det gjorde hela helgen faktiskt. På söndagen var det dags att åka hem till Norrland igen. Just denna dagen bjöd Malmö på +20 grader och strålande sol, så jag fick iallafall möjligheten att njuta av lite värme medans jag väntade på flygbussen. Fick tyvärr spendera ett antal timmar på arlanda, men 21:30 var jag åter hemma igen i Härnösand. En fantastisk helg har det varit, detta måste vi göra om snart igen <3
 
Och denna helgen har inte varit mycket sämre den, för även den har varit full av äventyr än så länge ;D Mamsen och jag har idag varit uppe på Dalsberget nämligen, sett en älgtjur på nära håll och spenderat en eftermiddag i Norrfällsviken. Vilken fantastisk utsikt det var uppe på berget, väl värt mödan att ta sig upp haha :p Bilder kommer <3





Mamsen

Härlig helg du hade i Skåne. Jag gillar bilden på skånelängan skarpt, det är så söta hus.
Passar på att tacka för en oförglömlig dag tillsammans med dig och det var lite tack vare din sinnrika idé att följa bäcken som vi kom upp istället för att irra tillbaka.
Tack gumman!

Svar: Ja de är jättefina hus <3 <3 Haha ^^ Tack själv <3 Supermysig dag :D
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)