Sjukskriven Handledare Och Valborg

Blev väckt av att telefonen ringde imorse efter fem timmars sömn.
De jäkla telefonförsäljarna alltså!! De ger ju inte upp, ringt tre gånger redan från dolda nummer och all möjlig skit. Så eftersom jag inte kunde somna om så klev upp och läste mina mail på First Class. Visar sig att min handledare Ola fått en streptokockinfektion och är sjukskriven i två veckor. Så jag har under denna tid fått en vikarierande handledare, nämligen Nils från GIS kursen :P Känns ju lite passande med honom just nu eftersom jag ska hålla på med ArcMap en hel del till det här arbetet! Så nu på morgonen har jag mailat lite underlag till honom så att han kan sätta sig in i arbetet litegrann och han skall även hjälpa mig med utskrifterna av kartorna osv. :)
 
Kom på en ubersmart grej igår jag kan göra på inventeringen utöver den "klassiska" metoden med penna och papper oxå! Under GIS kartlade vi en dag skolgården med hjälp av en GPS sändare som man kan markera ut punkter i med koordinater. Denna kan jag ju använda för att markera vart ekarna finns! Då får jag ju koordinater på alla ekar dessutom, och sedan kan man föra in detta i GIS och markera i kartan vart ekarna finns direkt! :D Inlägget jag skrev om denna mackapär finns att läsa här om ni vill veta mer om denna smarta uppfinning :) Så jag har med andra ord lyckats åstadkomma en hel del redan idag, haha :P
 
Valborg är det ju idag oxå. Men blir inget Lund för mig idag iallafall, känner mig lite för gammal för parkhäng och alkoholintag.. Sedan är jag inte så sugen heller på det, och tänkte fortsätta på min vita period (inte druckit en droppe på > 2 månader) :P Men Benjamin kommer hit i eftermiddag och då ska jag lära han att spela lite gitarr och så :) Så lär bli en trevlig kväll ändå. :)
 
The savior of mankind, haha :p





Mamsen

Underbara unge ♥ Allt du skrivit är så klokt och förståndigt. Jag är glad att du ger "järnet" nu med examensarbetet. Valborg, det kan man verkligen avvara så jag jobbar ikväll, så någon annan som är mer intresserad av brasor får ledigt. Fast jag skulle gärna velat vara ledig, för nu släpper isen på älven och jag ser att det tornat upp massor med drivis på stränderna. Det skulle jag velat få fota men kanske det finns chans till det imorgon.
Ha en trevlig kväll i lugn o ro med gitarrspelande.
K R A M

Svar: Tack mami :) Såg du fick din bild på isen iaf :D Kram!
Cissi

April

Telefonförsäljare får inte ringa ifrån privat nr! Det är olagligt, säg det till dem om de ringer igen!

Svar: Jag svarar inte ens när de ringer xD men ringer ett dolt nummer ska ja svara o säga de, haha ^^
Cissi

Anna_aka_Schlierie

Vad är det där med Lund, valborg, park och supa? Har hört lite om det men kommer inte ihåg vad det som var så speciellt!

Svar: Det är typ 27 000 studenter som samlas i parken för att fira valborg med alkohol och sånt xD
Cissi

Japp, jag bor här!

Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar:


Trackback

Hej!
Cecilia heter jag och jag är en tjej på 29 år, bosatt i ett rött radhus i Härnösand där jag bor tillsammans med min sambo Mattias.

Mina inlägg här kommer till stor del att förmedlas genom bilder då fotograferingen ligger mig mycket varmt om hjärtat. Kameran följer mig i stort sett överallt! :)